Der er mange spørgsmål der melder sig, i forbindelse med digital markedsføring. Fra de helt basale: Hvad får man egentlig ud af det? Til de lidt større: Hvilke medier skal jeg annoncere på for at få mest R.O.I.?

Her følger en lille guide over de mest almindelige problemstillinger, som man vil møde i forbindelse med sin digitale marketing.

Bør jeg have en firmaside på sociale medier?

Stort set alle mennesker har en profil på én eller flere sociale medier. Det betyder at sociale medier er blevet en parallelverden til vores fysiske verden. Derfor er din virksomheds tilstedeværelse på sociale medier lige så vigtig, som dens eksistens i den virkelige verden.

Hvad får jeg egentlig ud af at være på sociale medier?

For et meget lille budget kan du oprette en annonce med en specifik målgruppe, der giver dig en persona type, som du kan måle på. Det betyder at du, uanset branche er i stand til at indsamle data om din målgruppe, og skræddersy dine marketingkampagner både på og udenfor sociale medier. Men vigtigere endnu, giver sociale medier dig mulighed for at interagere med din målgruppe og opbygge en stærk relation, der styrker dit brand og i sidste ende din forretning.

Læs også: Giv din annoncering et forspring på Facebook

Forsvinder min firmaprofil ikke bare i mængden?

Jo, måske gør den lige så meget som den vil gøre i virkeligheden, hvis ikke den gør noget væsen af sig selv.

Indret din firmaside med lige så stor omhu som du ville din fysiske butik og fyld den med relevant indhold, der engagere din målgruppe. På samme måde som du overvejer interiøret i din butik eller virksomhed og al kommunikation herfra. Vælg samtidig den rigtige lokation for din virksomhed: Facebook, Instagram, Linkedin eller Twitter.

Læs også: Hvordan en hvilken som helst virksomhed kan anvende sociale medier til at løfte deres salg, kogt ned til tre principper.

 

Hvordan vælger jeg det rigtige medie?

Måske har du hørt at det er vigtigt at være synlig på mange medier. Det er vigtigere at være ordentligt til syne et sted, end halvt til syne mange steder, så vurder hvor meget tid, budget og ressourcer du har til rådighed før du opretter flere firmaprofiler. For at vurdere hvilken platform, der vil være mest givende for din virksomhed må du se på 3 ting:

  1. Hvilken kommunikationsform passer til din virksomhed? Tekst, billeder eller video
  2. Hvor er din målgruppe online?
  3. Hvor er dine konkurrenter?

Vælg dit medie ud fra hvilken form du ønsker at kommunikere, og hvor din målgruppe kan tænkes at se det.

Er SEO vigtig for min webside?

Alt hvad der eksisterer på nettet, eksisterer igennem Google. Derfor er det Googles fornemste opgave at kategoriserer alt digitalt indhold efter hvad der er mest relevant for dig, på baggrund af dine søgninger. Hvis ikke din virksomhed lever op til kriterierne relevans for andre brugeres søgninger på Google, så er den essentielt set usynlig. Derfor er det vigtigt, ikke bare at have en webside, men også at have en søgemaskineoptimeret webside.

Læs også: Lær at forstå SEO på 10 minutter

Hvordan ved jeg om jeg får flere kunder på grund af mine online aktiviteter?

Det gør du ikke. Der er ingen bevis for at de kunder som kontakter dig, er motiverede til det, på baggrund af dine opslag på sociale medier eller synlighed på Google. Medmindre de fortæller dig det, selvfølgelig. Men det, som man kan måle på, ved digital marketing aktiviteter, er mængden af mennesker der enten søger eller interagerer med dit brand. Den viden du kan indsamle på baggrund af din online synlighed giver dig en indikation på din virksomheds popularitet.

Online marketing er med andre ord indsamling af viden, der skaber værdi for dig

BRUG FOR HJÆLP?

Vi kan hjælpe med at skabe vækst i din virksomhed via målrettede kampagner på sociale medier, optimering af dit indhold og online aftryk i form af websider og firmaprofiler, samt synlighed ved søgninger.

Kontakt os for et gratis telefonisk sparringsmøde

søgemaskineoptimering af webside