DIGITAL STRATEGI

DIN STRATEGI ER RAMMEVÆRK FOR AL EFFEKTIV MARKEDSFØRING

Derfor starter vi der. Når vi starter en kampagne op for dine social media aktiviteter, og når vi taler om synlighed, SEO og branding.  Du har helt sikkert allerede en form for online synlighed. Måske har du en firmaside på Facebook, LinkedIn eller Google My Business. Måske har du en blog, eller en Podcast. Måske holder du online seminarer eller udgiver artikler og nyhedsmails.

Men det er rammeværket for din synlighed, der gør forskellen på hvor meget du får retur. En fejl som mange begår er ikke at have en klar vision for deres indhold. En strategi for kommunikationen og hvad det skal lede til.

I digital marketing er strategien key. For landskabet for online markedsføring er hurtigt omskifteligt og i konstant dynamisk udvikling. Derfor er din strategisk afsæt nødvendigt for at kunne navigere, og prioritere din tid rigtigt.

Der er nemlig to overordnede udfordringer for de fleste virksomheder, når det kommer til digital marketing og synlighed.  Hvad de er, og hvordan vi kan løse dem for dig, kan du læse nedenfor.

Telefonisk/IP-telefonisk rådgivning

Kr1750 maks. 1,5 time

Fysisk møde og hands on rådgiving

Kr.3850 maks. 4 timer
  • Strategi & Konceptudvikling

  • Brand & reputation management

  • Tillids- og relationsopbygning til kundesegmenter

  • Måling og analyse af statistik til løbende strategisk tilpasning

  • Langsigtet strategisk opbygning af virksomhedens digitale markedsposition

  • Rådgivning & sparring i hele processen

1. Brug din tid mest effektivt

Den største konsekvens for virksomheder i et digitalt landskab er at det kræver en enorm tidsinvestering at sætte sig ind i hvad der sker, og hvilke muligheder du har. Det kan det være svært at gennemskue, hvad der skal til for at skabe rammerne for en effektiv markedsføring.

Især hvis man sidder alene med en virksomhed og samtidig skal finde tid til andre ting. Der er naturligvis et ocean af god information at trække på, hvis man kan finde de rigtige søgeord at putte ind i Google (eller læser vores artikler). Men ofte handler problematikken om hvornår man skal gøre hvad, for ikke at spilde tid og ressourcer, og for hurtigst muligt at få return on investment.

Det er her vi kommer ind i billedet.

Vi giver dig muligheden for at skyde genvej, og forblive relevant på nettet ved konstant at holde os opdaterede med, hvad de forskellige søgemaskiner, marketings- og sociale platforme planlægger af tiltag. Det vil sige, at vi afsætter tid til at holde os opdaterede, så vores strategier og metoder forbliver effektive.

Google og Facebook er for mange nogle af de største spillere at bekymre sig om, men der viser sig konstant nye, interessante muligheder for øget synlighed, annoncering eller content-marketing. For os dækker strategi altså over mere, end blot rammeværket omkring din markedsføring, vi holder os opdaterede med den bedste information.

Vi blogger rutinemæssigt om disse emner, hvor du er velkommen til at trække på den information vi producerer og stille spørgsmål hertil. Læs bloggen her.

2. Få styr på Return on Investment

En anden stor udfordring ligger i at analysere og gennemskue ROI (return on investment) af de marketings tiltag man investerer i. Får du nok ud af den tid du investerer? Der er mange muligheder for at markedsføre sig, men det er netop evnen til at afkode om du opnår det, du satte dig for, som gør forskellen på spildte eller velinvesterede penge.

Det er særligt vigtigt i længerevarende kampagner, men det gør sig også gældende i enkeltstående tiltag, som promovering af nye produkter, og ydelser, hvor det er vigtigt at skabe et overblik over effekten af kampagnen, både under forløbet og til næste gang.

Opgaven med at danne sig et overblik tager udgangspunkt i strategien og det kan hurtigt blive uoverskueligt, hvis man inkorporere mere end én metode og platform. Men det er også her det bliver rigtigt effektivt.

Effektiv marketing handlet nemlig om at blive set, og set flere gange af den samme målgruppe for at blive husket og genkendt. Den mest effektive metode for dette er godt og engagerende indhold, og derfor siger man i industrien at: “Content is king”. Det behøver ikke være længere artikler. Det kan være korte status opdateringer, som skubbes til alle relevante platforme. Det vigtigste her er, at indholdet er af fornuftig kvalitet og at det bliver set af så mange som muligt af dit relevante bruger- eller modtagersegment.

Det bliver snart til rigtig mange paramentre at forholde sig til. Vi hjælper dig med hvordan du monitorer og analyserer på alle platforme, der er relevante for dig, sammen med Google analytics, og vi kan sammenfatte rapporter, der nøjagtigt beskriver din ROI. Samtidig er det muligt for dig at følge med på sidelinjen eller involvere dig endnu mere, så du selv kan aflæse målingerne og danne et billede. Vi arbejder med fuld gennemsigtighed.

Kort sagt

Vi hjælper dig, der hvor du er i dit forløb lige nu og rådgiver dig til det næste skridt, som kan give et kæmpe løft i:

  • At opbygge tillid og brand awareness med dine nuværende og potentielle kunder
  • Synliggøre dig selv som ledende i dit felt med relevant indhold
  • Fremvise dit produkt og bevise din kunnen via story-telling og cases
  • Vende trafik på din webside til salg
  • Få flere følgere på sociale medier

Er du klar til at tage skridtet videre i din marketing og online synlighed?

Book dit rådgivningmøde her

Fortæl os om netop dine problemstillinger

Kontakt os