seo

søgemaskineoptimering og marketing hænger uløseligt sammen, da den ene forstærker den anden

Er du indehaver af en virksomhed eller organisation, med et ønske om at have en online tilstedeværelse og identitet, er det helt essentielt at drage fordel af søgemaskiner, såsom Google og Bing.

Faktisk er søgemaskinerne og en række social platforme ansvarlig for, hvad der er synligt på internettet.

Med mindre din målgruppe på forhånd kender din web-adresse, er du altså fuldstændig afhængig af hvordan – og i hvor høj grad – disse platforme vælger at gøre din webside eller hjemmeside synlig på internettet.

Hvis din virksomheds webside, eller landing-page, er mellem top 10 Google søge resultater for de nøgleord, der beskriver dine ydelser, services eller produkter, kan du være sikker på, at dine besøgende kommer organisk i store mængder fra søgemaskiner. Bygger din strategi delvis på organisk trafik, så er din placering i forhold til dine konkurrenter på søgeresultatsiderne  afgørende for din virksomheds evne til at vækste.

  • Omfattende teknisk audit

  • Generel on-page søgemaskineoptimering

  • Teknisk performance og ‘best-practice’-optimering

  • Analytisk SEO & konverteringsoptimering

  • Langsigtet SEO-tilpasset indholdsstrategi

  • Rådgivning & Vejledning i SEO praksisser

Sådan arbejder vi med SEO

Vi angriber SEO fra en mere helhedsorienteret perspektiv, end de fleste. Herunder kan du læse om de forskellige aktiviteter, vi arbejder med i søgemaskineoptimering.

Det er vigtigt for os, at vi lærer fra os i processen og klæder vores klienter på til at forstå, hvad det er for nogle ydelser vi udfører.  Desuden er det en fordel selv at være i stand til at kunne arbejde videre med det. Søgemaskineoptimering er et ikke éngangsprojekt, men en central del af kontinuerlig digital marketing.

Det er vigtigt for os at påpege, at SEO og indholdsmarketing går hånd i hånd og bør derfor kombineres i en overordnet, sammenhængende strategi.

Har man allerede stærkt, synligt indhold og mangler blot en opstramning af teknisk SEO eller off-page SEO, såsom Google My Business, har vi også løsninger dertil.

Løsningerne inden for grundlæggende on- og off-page søgemaskineoptimering starter fra  Kr 3.000 (ex. moms.) og inkluderer alt det væsentligste for at din side kan begynde at arbejde sig op af i det digitale hieraki.

Er du i tvivl om hvor vidt du allerede er dækket ind med grundlæggende SEO, giv os da et kald og vi kan hurtigt give dig et ærligt svar. Det tager os ikke mange minutter at vurdere. Der findes desuden mange værktøjer på nettet, der hurtigt kan give dig et svar eller bekræfte vores vurdering. I samarbejde med Node Company arbejder eksperimenterer pt. med en video-model, hvor vi laver et screencast af desktoppen, imens et hurtigt audit foretages. Dette giver større indblik i hvad, der foregår bag kullissen og giver mulighed for, at du selv kan verificere. Det er helt gratis og uforpligtende at anmode om et SEO audit.

Hvis du finder én eller flere produkter eller services, som du ønsker at kombinere, giver vi gerne rabat på en pakkeløsning. Kommunikation er en væsentlig tidsfaktor. Jo mere vi kan aftale på én gang, jo mere tid sparer vi begge. På den måde får vi mulighed for at skabe mere værdi for den samme tidsinvestering og du får mere valuta for pengene.

Hvordan virker SEO?

Søgemaskineoptimering handler om at navigere i brugeres adfærd. Brugeres søgninger på Google og hvad der motiverer dem til at klikke videre. Med andre ord handler SEO om at navigere i menneskelig adfærd. Mennesker og adfærd er levende og i konstant udvikling og det samme gør sig gældende for de algoritmer, der bestemmer hvem der vises nær toppen på Google. Dette er en af grundene til, at det er et spændende område, der er svært at arbejde med, ud over det hel grundlæggende. Det er også en stor grund til, at der ikke kan eller bør gives garantier på dette område.

Der er dog nogle elementer, som vi kan måle os frem til og slå nogenlunde fast. Blandt andet at brugere motiveres af et godt og relevant indhold, der fremmer dwell-time og organiske back-links, hvilket fremmer søgemaskinemaskine placeringer. Internettet summer af information og den mest relevante information, bliver brugt og delt af flest mennesker og det er denne information som Google’s algoritmer vurderer er mest relevant og derfor rankeres højest.

Derfor bør alle virksomheders strategi for at opnå en højere rankering på Google være at have et godt statisk indhold, der er relevant for brugere, og samtidig publicere nyt indhold løbende.

Hvis du placeres på første side i Googles søgeresultatside anskues du som ledende indenfor dit felt og det er selvsagt værdigivende. Det betyder nemlig, at brugeren, eller den besøgende, er mere tilbøjelig til at have tillid til dine produkter og services, hvilket gør det mere sandsynligt, at der bookes et møde, handles en vare, en service eller ydelse. Søgemaskineoptimering er derfor en effektiv strategi i marketing. Men det som mange kæmper med er, hvordan man får sin virksomhed til at rankere højt og herefter, hvordan man konverterer trafik ind på siden til salg.

Vi beklager at sige det, men der findes ingen (værdifulde) hurtige løsninger eller garantier inden for SEO.  Søgemaskineoptimering er en proces. Den er tidskrævende, men ikke nødvendigvis svær at forstå.

Fortæl os om netop dine problemstillinger

Kontakt os