Hvis du er sprunget ud som selvstændig, betyder det at du kan eller gør noget der har stor værdi for andre. Men det betyder også at du er hamrende passioneret omkring et eller andet, som du synes at verden bør kende.

Ellers havde du ikke kastet dig ud i det, til tider ustabile liv det er at være selvstændig.

Heldigvis er det en rigtig god nyhed for din marketing at du er passioneret. Det kan du nemlig bruge til at udvikle hamrende effektivt indhold.

I denne artikel lærer jeg dig hvordan.

Vi handler med dem vi kan lide. 

Derfor hjælper det selvfølgelig at være et interessant menneske, men det som tæller mest er, at du er et menneske man kan relatere til. Netop derfor må du meget gerne vise hvem du er. Faktisk giver det dig en vindende fordel overfor de store brands at du kan sætte ansigt på en virksomhed. Det giver en dybde og en brand-identitet, som man vil have lyst til at handle med.

Sådan gør du:

  • Vis dig selv. Du behøver ikke at dele personlige ting, men vis din passion, og hvorfor du er passioneret omkring det. Dine kunder kan ikke se din passion på et produktbillede alene, så vend kameraet rundt og vis din glæde.
  • Del hvordan du har udviklet produktet. Vis for eksempel hvordan produktet bliver til
  • Del hvorfor du synes at det er vigtigt, eller hvor meget du nyder at lave, det du gør. Entusiasme smitter og de fleste vil vælge at handle med nogen de har mødt, eller oplevet, fremfor et anonymt brand.

Du skal derfor ikke være sky for at dele din passion med dem, der følger dig. For hvis du brænder for det du gør og viser det, vil det være hamrende attraktivt for din målgruppe at købe ind på. 

I forlængelse af dette, vil det også hjælpe dig at læse: Sådan får du flere følgere på Instagram

Udfordringen er hvordan du omsætter din passion til et brugbart produkt i din marketing. Så lad mig hjælpe dig med hvordan du gør det.

Sådan udvikler du indhold af entusiasme

Den overskrift er da bare for lækker, synes du ikke. Tænk at kunne udvikle indhold ud af din entusiasme. Det lyder både let og lækkert, og det er præcis hvad det er. Alt hvad jeg vil bede dig om, er at fortælle mig hvorfor du er passioneret.

Gør det dig nervøs at skulle vise dig selv på sociale medier, så se også: Smid masken og connect med målgruppen

Skriv det ned. I een lang smøre, eller opstillet i punkt form. Det vigtigste er at du får sat nogle ord på hvad der driver dig.

Her er et par spørgsmål til at hjælpe dig i gang; 

  • Hvad motiverede dig til at starte din forretning?
  • Hvilket problem løser du?
  • Hvad bliver dine kunder ofte gladest for?
  • Hvordan kan man få glæde af dit produkt eller din ydelse?

Det vil også hjælpe dig at tænke på, hvad dine kunder bliver mest overraskede over. Hvilke spørgsmål har de typisk, eller hvilke bekymringer er størst for dem, som du hjælper dem med? Skriv dig varm (siger journalisten) og bliv ved med at grave ind til der hvor du kan mærke din passion udspringe. Det, der driver dig til at blive bedre.

For mig handler det om at hjælpe mennesker med at kunne leve af deres passion. Jeg er drevet af det klap på skulderen det giver at hjælpe folk ud i verden og fortælle hvad de sælger, som kan være en gave for andre.

Hvad driver dig?

Det, som du er ved at udvikle nu er et mindmap over indhold du kan bruge i din marketing. Betragt det som en opsparing, du altid kan vende tilbage til og fylde mere på, efterhånden som du får nye ideer eller bliver inspireret.

Ideer på række

Når du ikke synes at du kan komme på mere lige nu, begynder du at kategorisere. Jeg vil anbefale dig at lave en række over de næste måneder, for eksempel i Trello.com. Eller på papir, hvis det fungerer bedre for dig. Opstil i dage, uger og måneder.

Nu tager du et emne ad gangen og begynder at arbejde på. Find ind til hvad du vil sige, eller hvad du løser med dette emne. Dit emne kan både være en længere artikel, et billede, en video, en podcast eller hvad du er inspireret af. Vælg den form, der er sjovest og lettest for dig at arbejde med. Men gå i dybden med det og opstil det i forskellige formater, der kan bruges på flere måder.

Brug meget gerne let fordøjelige teknikker til at gøre det konkret, som for eksempel: “3 tips til xx.”,  “Sådan løser du xx.”,  “Guide til at xx.”,  “5 genveje til xx.”

Har du brug for konkret hjælp, så læs også: Sådan skriver du en tekst der sælger

På den måde kan du bruge samme emne, i flere formater og fordele dem ud på flere platforme over en længere periode. Tænk også i koncepter der kan give noget genkendelighed. Måske har du mange emner om det samme, der ville egne sig godt som en “tirsdags-refleksion” eller “Månedens bedste råd”.

Se også: 5 tips til at få nyt liv på din Facebook side

 

 

Rigtig god arbejdslyst!