Vis dit ansigt.

Dine produktbilleder viser nemlig ikke din entusiasme. Det gør du, dit smil og dine ord, når du deler dit arbejde som iværksætter og alt det der foregår i kulissen.

Det er din helt store fordel i forhold til de større brands at du kan vise et menneske bag et brand, fremfor en organisation. Derfor vil jeg i denne artikel lære dig, hvordan du får din personlighed med i udviklingen af dit personlige brand.

Makeup. Kamera. Action!

De fleste vil vælge at handle med det brand, som vi føler en relation til, fremfor større upersonlige brands.

Hvorfor?

Fordi vi handler på dem vi kan lide.

Så brug dig selv, og kom frem i spotlyset og fortæl, hvorfor du slet ikke kan lade være med at gøre det, du gør bedst

Brug for hjælp til denne del? Se også: Sådan markedsfører du din passion

Sådan gør du

Det vigtigste er at du ikke taber pusten, ved hele tiden at skulle være på. Det er nemt at synke ned i sociale mediers kviksand, og føle at du til sidst ikke laver andet end at svare på kommentarer og dele opslag.

Ingen kan blive ved med at holde energien oppe og finde på nye interessante ting hele tiden.

Derfor kan du hjælpe dig selv ved at skabe koncepter, som du kan genbruge. På den måde behøver du ikke at blive ved med at skulle ’finde på’ ting at dele, men kan begynde at udvikle indhold og arbejde dig foran.

Emner velegnede til sociale medier kunne for eksempel være:

  • Tips og tricks
  • Rådgivning indenfor dit fag
  • Bag om scenen – sådan udvikler du dit produkt
  • Din hverdag som iværksætter

Dem kan du udvikle til koncepter, som giver genkendelse og hjælper dig med at producere og planlægge dit indhold. De kan for eksempel lyde:

Mindset mandag, med refleksioner omkring dit fag eller dit take på en rar hverdag
Fredags Freebie, med et gratis råd, en god rabat, et godt fif, eller bare et gratis smil på læben
Torsdags tips, hvor du deler et enkelt godt råd, som enten kan give viden om dit fag, eller gøre at man får mere ud af dine produkter eller ydelser
Månedens inspiration, hvor du hylder een kunde, eller kontakt som har inspireret dig og måske kan inspirere andre. (På den måde øger du også muligheden for at blive eksponeret i deres netværk, men det er en helt anden strategi)

Jo mere personlig og unik du kan gøre dine koncepter, des bedre, så brug også gerne dit eget eller dit brands navn i koncept udviklingen.

Kommentarer er key

Selv det mest perfekte opslag med det smukkeste billede, eller den mest gennemførte video, kan gå helt fri for reaktioner, hvis ikke det har call to action. Altså noget, der giver anledning til at smide en kommentar.

Det, som gør at dit opslag bliver set af flest mulige er, hvis det giver anledning til eftertænksomhed, giver ny viden, er sjovt, eller giver identifikation. Det kan også være hvis du opstiller en konflikt, eller forarger folk, men det er ikke det, vi sigter efter her 🙂

Sørg derfor for at de fleste af dine opslag har et spørgsmål. Spørg dine følgere om de har det på samme måde, har andre input, ideer eller overvejelser til det, du har delt noget om. Sørg for at stille åbne spørgsmål, altså ikke spørgsmål man kan svare ja, eller nej til.

Du vil også få glæde af at læse: Sådan kommer du i snak med dine følgere

Husk at jeg rådgiver iværksættere som dig, til at få tjek på deres personlige brand og hjælp til at udvikle koncepter, der tiltrækker kunder og sparer dig tid på din markedsføring.

Hiv fat i mig her, hvis du har brug for at vi taler om hvordan jeg kan hjælpe dig. Det kunne for eksempel være med et: