Det gik lige så godt, men nu er det ved at tynde alvorligt ud i mængden af synes om og kommentarer på dine opslag på Facebook. De ting der virkede før, virker pludselig ikke længere og du kan ikke forstå hvor problemet er.

Virksomheders tilstedeværelse er under nåde af brugeres accept af at de er der. Reklamering og selvpromovering bliver generelt rigtig dårligt modtaget på sociale medier og derfor ser man virksomheder sno sig for at være casual og i øjenhøjde med deres målgruppe. Men hvis trafikken stagnerer og interessen daler er der ikke andet for end at hanke op i kreativiteten og forny sin firmaside.

Her får du 5 tips til at puste nyt liv ind på din Facebookside:

 

1. Nyt visuelt indtryk

Der er intet der kan skabe nyt liv som nye billeder eller grafik. Sæt din grafiker på arbejdet eller kast dig selv ud i at finde nye professionelle billeder og grafisk materiale til dit cover – og profilbillede, der kan give din firmaside et løft. Hvis du er heldig kan du allerede nu benytte den nye funktion på Facebook og lave et video cover, som indtil nu kun er muligt for et udvalg af danske brugere.

2. Opret et tilbud

Giv en gave til dine følgere. Opret et tilbud som har potentiale for at være værdifuld for din målgruppe. Det kan være gratis, en rabat et give away af en art. Det vigtigste at have for øje er at det vitterligt skal være en gave. Det vil sige at du ikke må kræve noget igen, i form af en klausul eller lignende for at få dit tilbud. Du kan fastsætte en begrænsing på mængden af tilbud, mv så du kan beregne mængden af ressourcer du vil afsætte på det.

3. Slip kreativiteten løs

Drop de lange tekster der tvinger din modtager til at bruge tid på at finde frem til dit budskab. Gør det let. Gør det lækkert. Lav en grafik, en tegneserie, en infograf, et stort billede med en let tekst der lokker øjnene til sig og måske giver et smil på læben. Det er et hamrende effektivt middel til at skabe blikfang at kreere noget visuelt stimulerende materiale til din side. Facebook har gjort det super let at lave et slideshows og kanvas, der kombinerer billeder, tekst og videomateriale i et flot produkt. Det er bare med at slå sig løs og sætte musik på. Funktionen finder du under ”Del et billede eller en video” eller på din annonceside, hvis du ønsker at oprette det som en betalt annonce.

4. Husk invitationen

For hvert opslag du får interaktion på, så tag et kig på hvilke brugere der interagerede med dit opslag. Hvis det er en bruger, der endnu ikke synes om din side, så send lige en invitation. Måske er det kun det der skal til for at vedkommende klikker ind på sin side, eller synes om siden (og dermed eksponerer siden for alle sine venner)

5. Lav en ”live video”

Det kan være skrækindjagende for nogen at forestille sig at sætte live videoen på sig selv og præstere en live video, der præsenterer sig selv, dit produkt, dit event eller hvad du nu vil. Men faktisk giver det suverænt god respons at turde ”se sin målgruppe i øjnene”. Du kan jo vælge at snyde og optage videoen på forhånd inden du lægger den op.

Sidst men ikke mindst

Husk at hvis du brænder for det du laver, og har det sjovt med det, kan det ses i dine opslag. Husk hvad mediet er bygget op omkring og kast dig lidt ud på dybt vand. Hvis du kan formå at fange et element af passion og drive på din firmaside vil det uden tvivl blive samlet op af mennesker der netop bruger mediet til at blive inspireret og følge nyheder, tiltag og spændende mennesker og virksomheder. 

Brug sociale medier til det de er beregnet til

Ønsker du at out source opgaven? Vi løfter trafikken på din Facebook side og øger dit salgspotentiale. Kontakt os for første idéudviklingsmøde og indblik i hvad du kan gøre for at få flere følgere på din firmaside – det er selvfølgelig gratis!